English

Jesienna Wiosna Riders - Szklarska Poręba

Utworzono: 08 wrzesień 2021
Łukasz Nysztal Odsłony: 2122

W dniach od 2 do 5 września 2021 roku obył się XII Ogólnopolski Zlot Motocyklowy Adwokatów „Wiosna Riders 2021” i X Ogólnopolski Rajd Rowerowo-Pieszy Adwokatów „Wiosna Bike 2021” w Szklarskiej Porębie. Impreza organizowana była przez Komandora Klubu Motocyklowego Adwokatury Polskiej adwokat Małgorzatę Banach, Przewodniczącego Komisji Integracji Środowiskowej, Kultury, Sportu i Turystyki Naczelnej Rady Adwokackiej (NRA) adwokata Stanisława Estreicha oraz Komandora Rajdu adw. Bartosz Łucia.
Z uwagi na to, że piszący był członkiem grupy motocyklowej większa część reacji poświęcona będzie tejże grupie. I tak już w czwartek nasza grupa jadąca z wielu zakątków Polski: z Lublina, Warszawy, Szczytna, Parczewa i Wrocławia spotkała się pod Wrocławiem i tam dzięki staraniom naszego kolegi adwokata Tomasza Nowakowskiego zwiedziliśmy siedzibię firmy tuningującej motocykle Unikat. Następnie już całą grupą pojechaliśmy przez Jelenią Górę do Szklarskiej Poręby. Tam wieczorem zebrali się wszyscy uczestnicy rajdu, bo i rowerzyści i grupa piesza również z całej Polski: ze Szczecina, Ostrowa Wielkopolskiego, Przemyśla, Białki Tatrzańskiej , Śremu, Janowa Lubelskiego.

W piątek zaraz po śniadaniu wszystkie grupy wyruszyły na zaplanowane trasy. Grupa piesza w kierunku Szrenicy z rodowitą Szklarskoporębianką apl. adw. Kim Mikołajczyk, grupa rowerowa na wyznaczone trasy rowerowe, a my motocykliści pojechaliśmy malowniczymi trasami wyznaczonymi przez Komandora adwokata Bartosza Łucia. Najpierw w kierunku na Lawendowe Wzgórze, później mieliśmy okazję zwiedzić Ogród Japoński w Borowicach, przejechaliśmy przez Dolinę Pałaców i Ogrodów, a także wjechaliśmy na zaporę w Pilchowicach i zobaczyliśmy most,…który miał być wysadzony na potrzeby filmu Mission Impossible. Po powrocie czekało nas szkolenie z Panią Sędzią Sądu Okręgowego w Jeleniej Górze Beatą Mikołajczyk „Postępowanie odwoławcze po zmianach wprowadzonych ustawą z dnia  4 lipca 2019 r. o zmianie ustawy kodeks postępowania cywilnego  oraz niektórych innych ustaw”, wyjaśniające liczne wątpliwości dotyczące stosowania zmienionych przepisów w praktyce adwokata. Po intensywnej nauce i uroczystej kolacji wzięliśmy udział w fantastycznym koncercie legendarnego muzyka zespołu „Dżem” Jerzego Styczyńskiego i Urszuli Fryzki, zagranym specjalnie dla uczestników rajdu.

W sobotę czekały wszystkie grupy nowe wyzwania - grupa piesza wyruszyła w Izery, rowerzyści na swoje trasy , a my pojechaliśmy w Kotlinę Kłodzką. Mieliśmy po raz kolejny okazję podziwiać piękno Sudetów, miejscową jakże ciekawą architekturę , rozejrzeć się po Chełmsku Śląskim podczas przystanku i zjeść obiad w restauracji Dom Szewca - malowniczo położonej na wzgórzu koło Kłodzka. Po niełatwym powrocie, bo trasa do hotelu liczyła około 150 km wróciliśmy na kolację podczas której uczestnicy każdej z grup dzielili się wzajemnie opowieściami ze swoich tras. Humory i dobry nastrój towarzyszyły adwokatom przez cały czas. W niedzielę, po wspólnym śniadaniu nadszedł czas pozegnań i powrotu do domów.

Serdeczne podziękowania dla organizatorów za świetną imprezę, a ja zapraszam do obejrzenia galerii zdjęć.